יום שישי, 4 במאי 2012

על חתונות ומחיר הרזון

בשבוע האחרון פורסמה כתבה על דיאטות שונות אותן עושות כלות ברחבי העולם לקראת היום "המאושר בחייהן". אני לא נוטה לקרוא כתבות שנראות לי פופוליסטיות כדרך חוק, אך משום מה לא יכולתי לעצור את עצמי מפתוח את הכתבה הספציפית הזו.

הכתבה ה"נפלאה" (אם בא לכם לקרוא בעצמכם) מתארת לפרטים שיטות שונות ומגוונות של דיאטות שכלות ברחבי העולם מוכנות לעשות וכל זאת על מנת לרדת במשקל לפני החתונה. אני לא רוצה להצטייר כמישהי שמגנה ירידה במשקל. נהפוך הוא, אני מאוד תומכת ברעיון, וכן אני עובדת עם כלות רבות על ירידה במשקל לפני חתונתן. יחד עם זאת אני חושבת שצריך לשים את הגבול איפה שהוא. חייב להיות מחיר אותו לא יסכימו לשלם, לא כלות ולא אף אחד אחר.






ממתי זה לגיטימי לעודד דיאטות לא בריאות ? ועוד לפרסם את כל השיטות החולניות בכתבה מעוללת. כאילו שזו כזו תגלית מרשימה, ועכשיו מגלים לנו סוד שלא ידענו. אם לא תאכלו תרדו במשקל..... תודה רבה את זה כבר ידענו. מה שלא ידענו זה כמה רחוק מוכנות בנות מסוימות ללכת על מנת להיכנס לשמלת כלה במידה "אידיאלית".


אני אישה ואני דיאטנית. אני חייה בעולם הזה וכמובן שאני יודעת שהעולם כולו תומך בירידה במשקל. אני זוכרת שקראתי פעם באיזה עיתון שכל אישה שתשאל ברחוב תאמר שהיא הייתה רוצה לרדת לפחות חמישה קילוגרמים. אני מבינה את הרצון, ובואו נהיה כנים חלק מעבודתי היא לסייע לאנשים לרדת במשקל. רק שגם לי יש גבולות ואני לא מוכנה בשום פנים ואופן לעודד דיאטות שפוגעות בבריאות ומסכנות את המטופלים שלי.


עוד דבר קטן שחשוב לזכור. בדרך כלל לא קובעים חתונה מהיום למחר ולכן אין שום סיבה לחכות עד שבוע לפני החתונה כדי לרדת במשקל. ירידה הגיונית ובריאה במשקל לוקחת זמן. חשוב להציב יעדים ריאלים ולקחת בחשבון שכמו כל בכל תהליך לזמן יש משמעות. אם תצליחו לרדת במשקל באופן הגיוני ובריא סביר מאוד שתצליחו לשמור על המשקל הנמוך גם אחרי החתונה, כי הלו החתונה מסתיימת אחרי מספר שעות בעוד חיי הנישואים נמשכים כל החיים.

2 תגובות:

  1. מילים כדרבנות! מה גם שחלק מהשיטות הללו נראות כמו עינוי טהור. עדיף כבר לצום או כמו כל בן אדם נורמלי ללמוד לאכול בריא!

    השבמחק
  2. היי קולות חתונה נשמעים באוויר.

    השבמחק