יום שבת, 26 במאי 2012

לשרוד את שבועות

שבועות הוא חג מתן תורה, החג שבו נצתוונו לאכול חלב ודבש. ומאז שאני זוכרת את עצמי, בשבועות אוכלים את כל מוצרי החלב שיש לחברות המזון להציע. כמובן שלא רק מוצרי חלב פשוטים כי עם קישים עתירי שומן, פשטידות עתירות פחמימות והמון מתוקים שמתחפשים לגבינתיים ומאוד חלביים בערב החג.

אני בטוחה שכבר קראתם את כל מה שהיה, לכל דיאטנית לומר על יתרונות החלב. ואני מצטרפת לכך עם עוד טיפ קטנטן, כן צריכה של מוצרי חלב עוזרת לתהליכי ירידה במשקל. זה הסידן שמונע מהשומן להסיפג לגוף ממערכת העיכול.....רק רגע אחד לפני שאתם רצים למקרר הגבינות בסופר, הכוונה היא כמובן למוצרי חלב דלים בשומן (לא יותר מ-5% שומן).

אני לא מתכוונת לעלל את מוצרי החלב (לא היום בכל מקרה :)) ובכל זאת רגע אחד לפני שאתם רצים למשפחה לארוחות החג, איך בכל זאת תצליחו לעבור את ארוחת החג הזו בשלום.

הנה כמה טיפים קטנים שיכולים לעזור:
1.      וותרו על הקישים. העדיפו לאכול פשטידות מגבינות רזות מאשר קישים עם קלתית. הקלתית בדרך כלל עשירה מאוד בחמאה, שזה שומן רווי, שאינו בריא לנו.

2.      התחילו את הארוחה במבחר סלטים וירקות. כך הקיבה תתמלא בירקות דלי קלוריות עוד לפני שבכלל תגיעו לחלק העיקרי של הארוחה.

3.      שימו לב מה בתפריט. אין טעם לשאול מראש, אבל ברגע שמגיעים למקום בו מתארחים, חשוב לבדוק מה בתפריט. כך תדעו על מה שווה לכם לבזבז את הקלוריות של הארוחה.

4.      הגיעו לארוחה שבעים. הכוונה היא כמובן לא להגיע אחרי ארוחת ערב, אבל אכילה של חטיף עד מאה קלוריות או פרי כשעה לפני הארוחה, תשקיט את הרעב ותגרום לכם לאכול בצורה מושכלת ומבלי להתנפל על האוכל.

5.      במהלך הארוחה וותרו על משקאות קלים ומשקאות אלכוהוליים. העדיפו לשתות מים במהלך הארוחה. כך גם לא תצרכו סתם קלוריות ריקות, ולא תצרכו סוכרים עודפים.

6.      הגיע הזמן לקינוח. וותרו על עוגות המוס והקצפת. העדיפו מקפאים למיניהם ופירות. אם אתם מכינים את הקינוח, הכינו עוגת גבינה עם גבינות דלות שומן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה