יום שני, 21 במאי 2012

מאפין תירס דל שומן

יש לי ערב בנות היום, אני ממש אוהבת את הערבי בנות האלה!! הבעיה היא שכל ערב בנות כיפי ומהנה ככל שיהיה תמיד מלווה במאפים, חטיפים, ממתקים ומה לא. כמובן שקשה מאוד לומר לא, בעיקר שכולם סביבנו אוכלים ונהנים, אבל עדיין, לא חבל על הדיאטה ??

אני לא בשלנית גדולה, אבל הערב החלטתי שבמקום לקנות עוגה עם כמויות לא ידועות של חמאה שמנת ומה לא, אני פשוט אאפה בבית מאפיינים פשוטים פשוטים, טעימים שחבל על הזמן.
והכי חשוב דלים בשומן!!! (סוף כל סוף אני אדע בדיוק מה יש במה שאני אוכלת בערב בנות!!)

אז קבלו את מאפין התירס המתוקים והטעימים האלה. זמן ההכנה חמש דקות בדיוק, פלוס 15 דקות אפיה בתנור. כמובן שניתן להכין מראש, להקפיא ולהשתמש מתי שבא. אני מוצאת שהכי כיף זה לאפות אותם, ולאכול טרי וחם.

מרכיבים ל-11 מאפינים:

1 כוס קמח תירס
1 כוס קמח לבן
1/3 כוס סוכר
2 כפיות אבקת אפיה
1 ביצה מוקצפת
1/4 כוס שמן קנולה
1/4 כוס חלב 1%
גביע (200 גרם) יוגורט 1.5%





הוראות הכנה:  
מערבבים את כל החומרים היבשים בקערה גדולה. את החומרים הרטובים מערבבים בקערה ניפרדת.



מוסיפים את החומרים הרטובים אל הקערה עם החומרים היבשים. מערבבים את התערובות ביחד, שימו לב לא לערבב יותר מדי, כי אז המאפיינים יוצאים יותר מוצקים, ופחות אווריריים.



יוצקים מן התערובת לתוך תבנית שקעים או לתוך מנג'טים. ממלים את השקעים עד ל-3/4 מהגובה.
 

מכניסים תנור שחומם מראש לטמפרטורה של 200 מעלות, למשך כרבע שעה, או עד שהמאפיינים מזהיבים יפה.
 



 
ערכים תזונתיים לכל מאפיין:

אנרגיה: 158 קק"ל
חלבון: 3.1 גרם
פחמימות: 21.1 גרם
שומן: 6.45 גרם
סיבים תזונתיים: 1 גרם

בתאבון :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה